Lola

par Shannah

 

I return from a session of Lola, a film by Jacques Demy, recently restored-indeed, there was, in the foreword of the film, a short documentary behind the scenes of the restauration of the film in Los Angeles. Lola was out for the first time in 1961, first time for Jacques Demy as well.

Lola did not forget the first time – Michel, missing for ten years, and there all along the film. Lola, with her young son, offers her songs wrapped in lace in cabarets. And then, she meets and recognizes a chidhood friend, not seen for ten years as well. From there, an hour and a half of unexpected or blind meetings, on a background of Beethoven.

Lola is not as slight as she seems to be – when writing Lola, I mean both the character and the film. Behind her poses of false ingenue, Lola is a hurt woman, abandoned with her son, dependent of men…

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Я возвращаюсь из сессии Лола, фильм Жака Деми, недавно отреставрированная, действительно, было, в предисловии к фильму, короткометражный документальный фильм за кулисами реставрация фильма в Лос-Анджелесе. Лола вышел впервые в 1961 году, впервые за Жака Деми, а также.

Лола не забыли в первый раз – Мишель, отсутствующих в течение десяти лет, и все вместе в фильме. Лола, с ее маленьким сыном, предлагает свои песни, завернутый в кружева в кабаре. И потом, она встречается и признает chidhood друга, не видели в течение десяти лет, а также. Оттуда, через час-полтора неожиданных или слепой встречи, на фоне Бетховена.

Лола не столь легкий, как она, кажется, – при написании Лола, я имею в виду и характер, и в фильме. За ней создает ложных инженю, Лола является боль женщины, брошенные с сыном, зависит от мужчины …

 

 

Publicités